Cvičení

Slovo cvičení se pro spoustu lidí stalo strašákem, který představuje dřinu a nezábavnou aktivitu, která většinou pouze zabírá čas.Opak je ovšem pravdou, jelikož právě tělesná aktivita vede ke zlepšení zdravotního stavu lidí a jejich spokojenosti. Popravdě řečeno většina cvičení rozhodně není nudná. Vždyť dnešní doba dává na výběr mezi neskutečným množstvím sportovního využití volného času. Člověk, který má rád dynamický pohyb a nepotřebuje posilovat svaly k získání zformované figury, vyrazí za různými kolektivními sporty anebo třeba za dynamickým cvičením. Jako příklad lze uvést step aerobic či klasickou formu tohoto cvičení. Rozhodně se nemusíte bát, že byste se při tomto druhu aktivity nezpotili. Jestliže patříte mezi lidi, kteří nemusejí dynamický pohyb, pak si klidně můžete zacvičit pilates. Tato metoda je ideální také pro těhotné ženy anebo ženy či muže v pokročilejším věku. Šetří zejména klouby a pohybový aparát všeobecně. Dalším příkladem cvičení je pochopitelně klasické posilování. To se řadí mezi nejznámější fitness aktivity vůbec. Mezi ostatní velmi významná cvičení z hlediska obliby řadíme třeba jógu anebo její moderní obdobu power jógu.

Začátky cvičení jsou nejsložitější

Nejsložitější fází cvičení je pochopitelně samotný začátek. Motivovat některé lidi k pohybu je velmi složité a vyčerpávající. Pokud se ale dostanou k tomu, že začnou cvičit, je z poloviny vyhráno. Člověk by si měl na počátku uvědomit, co jej ke cvičení vede. Mnozí lidé, a zejména ženy, cvičí, aby zhubly. Tento motiv je ideální z hlediska toho, že za určitou dobu jdou vidět výsledky. Pokud se rozhodnete cvičit ke získání lepší fyzické kondice, tak rozhodně také neprohloupíte. Výsledky se dostaví v podobě toho, že se nebudete zadýchávat a i dlouhodobější tělesná aktivita vám nebude činit žádné potíže. Ke získání fyzické kondice lze ovšem sáhnout i po jiném druhu pohybu. Na mysli máme například nordic walking. Právě tato metoda se v posledních letech velmi rozmohla a nahrazuje klasické procházky přírodou.

Co je třeba udělat než začne cvičení

Předtím než začnete cvičit, byste se rozhodně měli informovat o tom, které cvičení je pro vás nejlepší. Jako jedna možnost se jeví návštěva lékaře, který vám řekne, jak na to jste z hlediska zdraví. Pokud se jedná o dobrého lékaře, určitě vám také poradí, které cviky budou právě pro vás šity na míry. Další možnost představuje angažování trenéra. Záleží hlavně na vás, jakým oborem cvičení se budete zabývat. Dle toho si také příslušného odborníka najmete. Jestliže ale chcete dobrou fyzickou kondici, tak si zaplaťte trenéra kondičního. Ten bude schopen vám poradit jak v oblasti cvičení, tak v oblasti posilování konkrétních svalových skupin. V souvislosti s tímto nesmíte zapomenout na kondiční plán. Tento plán cvičení by měl být základem pro veškeré následně konané aktivity.

Druhy cvičení

Cvičení lze pochopitelně dělit dle různých kategorií. Základní dělení cvičení představují tři hlavní druhy aktivity. Tou první je flexibilní cvičení. Jak již sám název napovídá, jde o takzvané přizpůsobivé cvičení. Tento druh pohybu zahrnuje strečink, neboli aktivaci organismu a také posilování svalů kloubů. Druhou kategorii tvoří aerobní cvičení. Řadíme sem aktivity typu cyklistiky, plavání, veslování, turistiku a nebo aerobic. Poslední kategorií jsou anaerobní cviky. Jde o různé posilovací cvičení. Jako příklad lze jmenovat například cviky na břicho, cviky na záda anebo cviky na ostatní části těla. Jde zkrátka o všechny cviky, které mají za úkol posílit množství svalové hmoty v těle. V ideálním případě je pochopitelně možné všechny druhy cvičení kombinovat. Pokud třeba hrajete závodně některou z kolektivních her jako jsou třeba fotbal či hokej, tak se velmi doporučuje také anaerobní aktivita v podobě posilování.