Archive for Listopad, 2009

Jaký druh cvičení si zvolit?

Neděle, Listopad 29th, 2009

Moderní doba dnešních dní se vyznačuje hlavně velkými možnostmi ve všech odvětvích. Sport a cvičení rozhodně netvoří žádné výjimky. Vybrat si budete hned z několika možností, jak si zacvičit. Záležet bude hlavně na vaší chuti a ostatních okolnostech. Než se začnete rozhodovat mezi tím, které cvičení bude pro vás to nejlepší, ujasněte si hlavně to, za jakým účelem chcete cvičit. Prvním důvodem pro začátek cvičení je pochopitelně touha po hubnutí. Jestliže se ke cvičení rozhodnete právě z tohoto důvodu, určitě si vyberte jeho aerobní formu, která se ke shození nějakých těch kil hodí nejlépe.

SEstavte si svůj jídelníček na hubnutí

Z anaerobních cvičení jsou na hubnutí vhodná třeba taková jako je spinning, tanec a nebo jen obyčejný běh. K posilování je ideální třeba návštěva fitness centra. Posilovat můžete klidně díky několika strojům, jež lze používat právě ve fit centrech anebo doma po zakoupení nějakého speciálního přístroje, který většinou sdružuje hned několik dalších přístrojů. K posílení určitých částí těla vám také může stačit cvičení typu pilates a nebo joga či power joga.

Velmi důležitým bodem je také ujasnění si, jestli hodláte cvičit v pohodlí domova, anebo navštívíte posilovnu. Možnost cvičení také nabízí volná příroda. Cvičení doma je ideální z toho pohledu, že nemusíte nikam chodit a zaplatíte pouze vstupní náklady za konkrétní přístroj, pokud si tedy ovšem nějaký pořídíte. Cvičení v posilovně je výhodné díky tomu, že tady potkáte několik lidí, kteří vám mohou s cvičením pomoci. Najmout si můžete pochopitelně také trenéra, jenž vám přesně ukáže, které svalové partie byste měli posilovat a kolik opakování je třeba. Trenér vám také stanoví, jak často máte posilovnu navštěvovat. Mnohdy vám také určí možnosti regenerace organismu po cvičení.

Zapomenout bychom neměli ani na cvičení v exteriéru. Mnohé kurzy třeba takové jógy jsou vedeny přímo v přírodě.

Cvičení v těhotenství

Neděle, Listopad 29th, 2009

Velmi dlouho se tradoval mezi lidmi mýtus, že těhotné ženy by se měly vzdát veškeré fyzické aktivity, aby ochránily plod. Dnes už ale dávno víme, že určitý pohyb matky plodu rozhodně neuškodí, ba co víc, mnohdy mu dokonce pomůže ve vývoji.

Pokusme se tedy uvést základní důvody, proč by ženy měly v těhotenství cvičit. Prvním důvodem je udržení organismu v ideálním zdravotním stavu. Jinými slovy udržíme svůj organismus v dobré fyzické kondici. Díky tomu se pochopitelně rozvíjí i kondice psychická, což má za následek vhodný vývoj nenarozeného dítěte.

Dieta podle krevních skupin nabízí rozmanité postupy.

Druhým důvodem je také zabránění změnám, které těhotenství na ženě zanechává. Na mysli máme hlavně přibývající kila, která se po porodu velmi těžko shazují.

Třetím velmi důležitým důvodem proč si naplánovat na těhotenství cvičení, je příprava těla na samotný proces porodu tak, aby jeho průběh byl co nejhladší a nejrychlejší. Cvičit se může prakticky kdykoliv během celého těhotenství mimo první trimestr, kdy by opravdu měla udržovat klidový stav. Toto se ovšem nevztahuje na pravidelné zdravotní procházky. Na mysli máme opravdu krátké trasy a nikoliv ty, které se používají pro nordic walking. Ve většině obcí jsou pravidelně pořádány kurzy cvičení pro těhotné ženy.

Tyto lekce jsou velmi dobré, jelikož vám budou šity přímo na míru a budou schopny vás naučit hned několika dovednostem souvisejících s cvičením. Naučíte se zejména správně dýchat, což vám může pomoci před porodem a v jeho průběhu. Díky tomuto cvičení také posílíte břišní svaly a svaly prsní. Naučíte se také posilovat tak, abyste byly schopné ovládat pánevní dno. Díky cvičení v těhotenství také budete umět držet tělo ve správné poloze. Díky tomuto předejdete k případným problémům s páteří. Mimo jiné vám také cvičení dopomůže k absenci plochých nohou. Zabráníte však také vzniku velmi nepříjemných řečových žil.

Proč bychom se měli věnovat cvičení?

Neděle, Listopad 29th, 2009

Při hledání důvodů, proč začít s cvičením, bychom mohli zabrousit hned do několika oblastí. Tou první by byla pochopitelně otázka zdraví. Když říkáme zdraví, tak máme na mysli jak zdraví fyzické, tak také bezesporu zdraví duševní. Obojí souvisí právě s tím, co člověk dělá. Cvičením dochází k tomu, že se lidé cítí mnohem lépe. Díky fyzické aktivitě se sníží hladina cholesterolu v krvi, a tím pádem i riziko srdečních chorob a jiných nemocí týkajících se krevního oběhu. Zvýšená fyzická aktivita, mezi kterou cvičení různého typu řadíme, vede také k tomu, že se lidem sníží krevní tlak. Cvičení jako je aerobic, joga anebo spinning rozhodně přispívá také k tomu, že se zvýši obranyschopnost celého organismu. Imunita je právě spjata s fyzickou aktivitou naprosto nerozlučně. Jestliže člověk není v kondici, mnohem rychleji dochází k tomu, že onemocní.

Dalším důvodem, proč začít s cvičením, je bezesporu snížení stresu. Díky aerobní anebo anaerobní aktivitě se snižuje hladina kortizonu. Ten funguje jako stresový hormon. Je schopen navázat tuk v břišní dutině. Tím pádem potom vznikají tukové zásoby, jež se velmi těžko odstraňují. Kortizon je schopen způsobit hned několik závažných zdravotních problémů, a to jak těch fyzických, tak také psychických.

Hodně závažným důvodem proč začít s cvičením je pochopitelně také estetická stránka člověka. Každému člověku jistě alespoň trošku záleží na tom, jak vypadá. Pravidelné cvičení napomáhá ke štíhlé figuře. Když se rozhodnete pro posilování, můžete dojít také k velmi vypracovanému tělu plnému svalů. Posilovat jde v podstatě každou část lidského těla. V neposlední řadě také lidé cvičí protože je to jednoduše baví. Do cvičení chodí rádi, jelikož si tady užijí pohybu. V mnoha případech ale také dochází do cvičení kvůli sociálnímu kontaktu. Hodně často si tady vyměňují názory s ostatními a najdou si tady spoustu přátel.

Cvičení a strava

Neděle, Listopad 29th, 2009

Základem zdravého životního stylu není pouze cvičení, ale také správná strava. Při aerobní anebo anaerobní aktivitě bychom rozhodně neměli zapomínat na to, co jíme. Zdravá strava se řídí hned několika pravidly. Zkusme si nyní některá z těchto pravidel přiblížit a říct si, co bychom měli jíst a co nikoliv. První radou ke zdravému stravování je to, abyste jedli více porcí během celého dne. Strava by měla být pravidelná a musí obsahovat pochopitelně menší porce. Ideální je jezení každé tři hodiny.

Každý den byste si měli dopřát také kvalitní protein. Trávení proteinů je specifické v tom, že naše tělo při něm spálí mnohem více kalorií než při příjmu sacharidů a tuků. Štěpí se při něm bílkoviny na aminokyseliny. Váš organismus bude po delší dobu sytý, což logicky povede k tomu, že nebudete muset více jíst. Nezapomeňte na dostatek vlákniny. Většina sacharidů, které za den spořádáte, musí obsahovat dostatek vlákniny. Právě vláknina je schopna při trávení absorbovat vodu. Tím pádem se zvětší i její objem a zaplní více místa v břiše. Logicky dochází k tomu, že se člověk cítí dlouhou dobu sytý. Vláknina je také schopna regulovat výkyvy hladiny cukru, který se nachází v krvi.

Určitě se vyvarujte konzumaci nadměrného množství cukrovinek a slazených nápojů. Tělo tráví nejprve živiny, poté sacharidy a až nakonec tuky. Jestliže se opakuje časté pití přílišně slazených limonád, dochází k tomu, že se tělo k tukům v podstatě vůbec nedostane, a tím pádem je logicky nespálí. Konzumujte také co nejméně tuků. Zapomeňte na uzeniny v případě, jestliže se cvičení věnujete pouze okrajově. Určitě ale některé tuky pojímat musíte, jedná se o tuk obsažený například v mandlích, sezamových semínkách, vejcích anebo také v kvalitním olivovém oleji. Celý den doplňujte příjem tekutin.

Nezapomínejte počas celého dne pít, jelikož právě nedostatek vody může velmi negativně ovlivnit samotný proces posilování či cvičení.