Cvičení a strava

Základem zdravého životního stylu není pouze cvičení, ale také správná strava. Při aerobní anebo anaerobní aktivitě bychom rozhodně neměli zapomínat na to, co jíme. Zdravá strava se řídí hned několika pravidly. Zkusme si nyní některá z těchto pravidel přiblížit a říct si, co bychom měli jíst a co nikoliv. První radou ke zdravému stravování je to, abyste jedli více porcí během celého dne. Strava by měla být pravidelná a musí obsahovat pochopitelně menší porce. Ideální je jezení každé tři hodiny.

Každý den byste si měli dopřát také kvalitní protein. Trávení proteinů je specifické v tom, že naše tělo při něm spálí mnohem více kalorií než při příjmu sacharidů a tuků. Štěpí se při něm bílkoviny na aminokyseliny. Váš organismus bude po delší dobu sytý, což logicky povede k tomu, že nebudete muset více jíst. Nezapomeňte na dostatek vlákniny. Většina sacharidů, které za den spořádáte, musí obsahovat dostatek vlákniny. Právě vláknina je schopna při trávení absorbovat vodu. Tím pádem se zvětší i její objem a zaplní více místa v břiše. Logicky dochází k tomu, že se člověk cítí dlouhou dobu sytý. Vláknina je také schopna regulovat výkyvy hladiny cukru, který se nachází v krvi.

Určitě se vyvarujte konzumaci nadměrného množství cukrovinek a slazených nápojů. Tělo tráví nejprve živiny, poté sacharidy a až nakonec tuky. Jestliže se opakuje časté pití přílišně slazených limonád, dochází k tomu, že se tělo k tukům v podstatě vůbec nedostane, a tím pádem je logicky nespálí. Konzumujte také co nejméně tuků. Zapomeňte na uzeniny v případě, jestliže se cvičení věnujete pouze okrajově. Určitě ale některé tuky pojímat musíte, jedná se o tuk obsažený například v mandlích, sezamových semínkách, vejcích anebo také v kvalitním olivovém oleji. Celý den doplňujte příjem tekutin.

Nezapomínejte počas celého dne pít, jelikož právě nedostatek vody může velmi negativně ovlivnit samotný proces posilování či cvičení.

Leave a Reply