Cvičení v těhotenství

Velmi dlouho se tradoval mezi lidmi mýtus, že těhotné ženy by se měly vzdát veškeré fyzické aktivity, aby ochránily plod. Dnes už ale dávno víme, že určitý pohyb matky plodu rozhodně neuškodí, ba co víc, mnohdy mu dokonce pomůže ve vývoji.

Pokusme se tedy uvést základní důvody, proč by ženy měly v těhotenství cvičit. Prvním důvodem je udržení organismu v ideálním zdravotním stavu. Jinými slovy udržíme svůj organismus v dobré fyzické kondici. Díky tomu se pochopitelně rozvíjí i kondice psychická, což má za následek vhodný vývoj nenarozeného dítěte.

Dieta podle krevních skupin nabízí rozmanité postupy.

Druhým důvodem je také zabránění změnám, které těhotenství na ženě zanechává. Na mysli máme hlavně přibývající kila, která se po porodu velmi těžko shazují.

Třetím velmi důležitým důvodem proč si naplánovat na těhotenství cvičení, je příprava těla na samotný proces porodu tak, aby jeho průběh byl co nejhladší a nejrychlejší. Cvičit se může prakticky kdykoliv během celého těhotenství mimo první trimestr, kdy by opravdu měla udržovat klidový stav. Toto se ovšem nevztahuje na pravidelné zdravotní procházky. Na mysli máme opravdu krátké trasy a nikoliv ty, které se používají pro nordic walking. Ve většině obcí jsou pravidelně pořádány kurzy cvičení pro těhotné ženy.

Tyto lekce jsou velmi dobré, jelikož vám budou šity přímo na míru a budou schopny vás naučit hned několika dovednostem souvisejících s cvičením. Naučíte se zejména správně dýchat, což vám může pomoci před porodem a v jeho průběhu. Díky tomuto cvičení také posílíte břišní svaly a svaly prsní. Naučíte se také posilovat tak, abyste byly schopné ovládat pánevní dno. Díky cvičení v těhotenství také budete umět držet tělo ve správné poloze. Díky tomuto předejdete k případným problémům s páteří. Mimo jiné vám také cvičení dopomůže k absenci plochých nohou. Zabráníte však také vzniku velmi nepříjemných řečových žil.

Leave a Reply